loading...
gooshibaz
عباسی بازدید : 18 دوشنبه 29 شهریور 1400 نظرات (0)

گوشی موبایل Nokia 9 PureView در زمینه عکاسی با موبایل جاه طلب  و دارایپنج دوربین عقب است که عکس ها را در یک تصویر ترکیب می کند. اما عکسهای بدست آمده از عکسهای پرچمداران سایر گوشی های موبایل گران قیمت، فراتر نمی روند و بقیه ویژگی های این گوشی متوسط ​​است و آن را برای خریدارانی که می خواهند راه حل کم هزینه تری با تمرکز بر دوربین داشته باشند ، یک وسیله عالی است. نوکیا 9 کنجکاوی وحشتناکی را برانگیخت از زمانی که عکس حود را رو نمایی کرد.

آیا هفت سوراخ به معنی هفت دوربین است؟

 نه ، این گوشی فقط پنج دستگاه دارد و آنها شامل انواع بزرگنمایی و زوم وسیع نیستند تا از گوشی های پرچمدار امسال با سه و چهار دوربین امسال جلوتر برویم.

  همه این لنزها دارای طول و دیافراگم یکسانی هستند ، زیرا HMD می خواهد نوکیا 9 با ترکیب تصاویر گرفته شده از پنج دوربین به طور همزمان-به اصطلاح ur-HDR-بازار را در جهت گرفتن بهترین عکس استاندارد ممکن به بازار برساند. نوکیا 9 با توجه به ویژگی ها و ویژگی های مناسب ، اما نه چشمگیر ، از توانایی خود در گرفتن بهترین عکس های موجود زنده می ماند یا می میرد.

برخی با تصاویر گرفته شده توسط پرچمداران درجه یک که هزینه بسیار بیشتری دارند رقابت می کنند ، اگرچه دیگران ممکن است به کار بیشتری در پس تولید نیاز داشته باشند (تلفن به صورت اختیاری در قالب RAW DNG ذخیره می شود) تا بتوانند به طور مطلوب مقایسه شوند. اما بقیه گوشی در حد متوسط ​​است و برخی از قطعات حتی در مقایسه با سایر گوشی های رده قیمت آن فاقد آن هستند.

 

 قیمت گوشی نوکیا  9 PureView و تاریخ انتشار

Nokia 9 PureView در فوریه 2019 عرضه شد و با قیمت 699 دلار / 549 پوند  به فروش رسید. این باعث می شود نسبت به سایر  گوشی های موبایل مانند  سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس ، هواوی میت 20 پرو و ​​آیفون ایکس اس مکس به راحتی ارزان تر باشد. 

 HMD Global (شرکت فنلاندی که هم اکنون پشت گوشی های نوکیا است) خاطرنشان کرد که این گوشی عرضه محدودی دارد ، بنابراین ما مطمئن نیستیم که دسترس پذیری آن چقدر گسترده باشد یا چه مدت در انبار باقی بماند. همچنین مشخص نیست که نوکیا 9 به استرالیا می آید یا خیر ، زیرا در حال حاضر در سایت استرالیایی این شرکت ذکر نشده است.

طراحی 9 PureView

در نگاه اول ، Nokia 9 PureView شباهت زیادی به اکثر گوشی های هوشمند دارد - شیشه جلو و عقب ساندویچ آلومینیومی. دو طرف را صیقلی نگه دارید و با بهترین گوشی ها می درخشد. اما آن را در دست خود قرار دهید و تفاوت کیفیت بین این گوشی و پرچمداران بسیار پیشرفته امروزی را احساس خواهید کرد.

این خوب است-این تلفن در عکاسی قدرتمند است و شیک به نظر نمی رسد-اما در نهایت کمی ارزان به نظر می رسد.

کناره ها فاقد لبه های گرد گوشی های دیگر هستند و کمترین حاشیه زاویه دار بین دو طرف و صفحه جلویی مسطح وجود دارد (قاب پشتی دارای انحناهای جزئی است ، اما تقریباً به همان زاویه زاویه دار است). همه اینها باعث می شود گوشی سخت تر گرفته شود ، کاربران باید طرفین را فشرده کنند تا آن را بردارند ، و در نتیجه در دست گرفتن آن راحت تر نیست.

قاب پشتی شیشه ای براق است که به سمت لبه ها در جهت درجه یک فرو رفته است ، اگرچه لکه ها و اثر انگشت ها در اطراف چسبیده اند. این فقط آزاردهنده نیست: از آنجا که HMD ترجیح داد قاب پشتی را روی لنزهای دوربین بکشد ، به جای ایجاد یک عارضه ناخواسته در دوربین ، این لکه ها می توانند مانع عکس های شما شوند. به عبارت دیگر ، بر خلاف سایر گوشی هایی که لنزهای دوربین خود را در معرض دید عموم قرار می دهند ، لنزهای Nokia 9 در زیر قاب پشتی کامل قرار گرفته اند - به امید آنکه روی آنها خراش یا لکه ایجاد نکنید.

 دارای دکمه تنظیم صدا و دکمه قفل/روشن/خاموش در بالای سمت راست است. در بالا یک شکاف سیم کارت (ها) و یک پورت USB-C در پایین وجود دارد. متأسفانه جک هدفون 3.5 میلی متری وجود ندارد.

آخرین نکته: تلفن در یک مدل عرضه می شود ، زیرا نسخه محدودی دارد. رنگ آبی عمیق نیمه شب نیز تنها رنگ است ، بنابراین اگر به سیاه بودن گوشی خود نیاز دارید ، به جای دیگری نگاه کنید.

صفحه نمایش


صفحه نمایش 5.99 اینچی OLED جلو همانطور که انتظار می رفت ، دارای رزولوشن QHD 2880 در 1440 است. این امر آن را در محدوده اکثر پرچمداران عصر خود قرار می دهد و مطمئناً به تنهایی به اندازه کافی روشن و تیز است ، رنگ های زنده تولید می کند و از روشنایی برخوردار است که تعداد کمی از تلفن های دیگر می توانند با آن رقابت کنند.

در کنار سایر گوشی ها ، صفحه نمایش تلفن رنگ واقعی خود را نشان می دهد - و در مقایسه با گوشی های گران قیمت ، اشباع نشده اند. در ترکیب یک عکس مشابه ، Nokia 9 PureView هنگام تغییر تنظیمات صفحه نمایش به حالت "اصلی" به جای "dyn" پیش فرض ، یا به طرز چشمگیری زنده تر بود یا به طور قابل ملاحظه ای بی صدا بود.
صادقانه بگویم ، OnePlus 6T همان ترفند را دنبال می کند. آیفون XS Max و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس که با هم مقایسه کردیم دارای رام شدن بودند ، اما به نظر می رسید تعادل رنگ واقعی تری داشته باشد. گوشی های گران قیمت کمی تیزتر بودند ، اما فقط کمی.

صفحه نمایش نوکیا 9 فاقد بریدگی است و در عوض یک قسمت مسطح به سبک قدیمی تر در بالای صفحه را انتخاب می کند که دوربین جلویی ، بلندگو و حتی لوگوی کوچک نوکیا را در خود جای داده است. در قسمت پایین صفحه یک چانه منطبق وجود دارد و حاشیه های کناری آن کمی بیشتر از گوشی های رقیب قابل توجه است ، اما این گناه بزرگی نیست. این مسابقه برنده جایزه برتر در مسابقات زیبایی تلفن های هوشمند نمی شود ، اما این چیزی نیست که این گوشی برای آن مناسب است.


 حسگر اثر انگشت روی صفحه


متأسفانه ، یکی از ویژگی هایی که HMD امیدوار بود تلفن را در سال 2019 به طور کامل قرار دهد-سنسور اثر انگشت روی صفحه-ضعیف است. حتی پس از بروزرسانی نرم افزاری برای سرعت بخشیدن به اسکن ، به نظر می رسد که اثر انگشت ثبت شده را در کمتر از نیمی از زمان دقیق تشخیص می دهد-و تنها زمانی که در موقعیت دقیق دقیق (در مرکز ، راست و فشرده) قرار گیرد.

خوشبختانه ، تشخیص چهره به سرعت کار می کند ، اگرچه ثبت یک چهره (در کمتر از ده ثانیه) آنقدر سریع به نظر می رسد که نمی دانم آیا عکس یک چهره ثبت شده کار می کند یا خیر. اسکن چهره سه بعدی این نیست.

برچسب ها نوکیا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 136
  • بازدید کلی : 708